Inca mai sunt aici

Citesc si eu, ca multi altii, diverse ziare, recunosc, mai mult online. De la o vreme incoace observ o tendinta a unor persoane, mai mult sau mai putin vedete, cunoscute publicului larg sa zicem,de a se muta in alte tari. Ori cu familia, ori separat, nu mai conteaza.Invocand motive diverse.Curios e ca, obisnuit fiind cu motivul de baza al romanilor de a parasi tara, motiv reiesit din piramida nevoilor a lui Maslow, adica economic, persoanele mai sus amintite nu se incadreaza in acest tip. Una zice ca pleaca pentru o educatia mai buna a copilului, alta ca sistemul sanitar e dezastruos , alta ca nu poate sa se exprime liber, in fine, diverse alte motive…
Recunosc ca m-au intrebat si pe mine multi prieteni de ce nu am plecat din tara sau chiar de ce nu plec.Si eu mi-am pus intrebarea asta de sute de ori…
In primul rand ca, material vorbind,nu am dus-o chiar asa de rau.Pasientele mi-au iesit, mai mult sau mai putin,dar per ansamblu nu am de ce ma plange.
Insa din punct de vedere al decorului in care imi desfasor viata…cred ca ar fi meritat sa o intind demult. Am sperat totusi ca se va schimba ceva, ca jucand mereu in alte piese si in alte roluri, si decorurile se vor schimba. Dar se pare ca m-am inselat…Actorii au devenit din ce in ce mai slabi, iar fundalul s-a degradat incet, incet, in lipsa altuia.
Citesc un interviu cu Radu Cosasu.Trebuie sa-l stiti. Un scriitor. Este intrebat de ce nu a plecat din tara.Zice ca s-a nascut intr-o limba si nu ar putea functiona in alta.Frumos spus.Omul are insa o varsta…A prins era globalizarii pe finalul vietii.
Revin la subiect.
Folosim cuvantul „civilizatie” pentru a caracteriza nivelul de dezvoltare al omenirii. Cred ca a devenit, din pacate pentru romani, doar un cuvant. Ca si doctrina comunismului.Exista doar teoretic pentru ca practic era altceva…
M-am plimbat prin Europa occidentala. Am respirat alt aer. In America nu am fost. Insa mi-e dor de ea…

Explore posts in the same categories: Chestii

Lasă un răspuns

