Trooper si altii

Saptamana asta am inceput-o cu un concert Whitesnake din 2004 de la
Londra.Extraordinar ce poate face un Coverdale care la anul va avea 60 de
ani.Suna la fel ca pe disc.Va recomand concertul.N-o sa pierdeti timpul!
Miercuri am rezervat locuri in clubul Stage.Venea o trupa din
Bucuresti.Trooper.Nu am mai fost demult intr-un club de rock.Bine crasma asta se transforma in club de rock numai pentru vineri seara.
In rest e …crasma.Vroiam sa merg dar nu aveam cu cine.Numai eu cu doamna mea, la fel de headbangers ca si mine…hm….Pana la urma il coclesc pe inginerul de productie de la noi din firma, un tip care vine cu geaca de motor la servici.De fapt nu l-am coclit ca a fost destul sa-i spun…Insa amandoi avem aceleasi probleme de calvitie.Eu macar incerc un tertip, ma rad.El nu.Parca e un Hulk Hogan mic si slab.
Concertul incepea la 8. La 7 inca eram la birou. Greu ne urnim. Consoarta mea preda copilul in custodie si o culeg din drum.Pe la 7 jumate suntem in
club.Masa rezervata era undeva prin spate. De fapt ce inseamna masa rezervata la concert rock? In fata scenei era loc pentru mosheala cum se numea pe timpuri.Acuma ii spune pogo.Dar miscarile sunt aceleasi.
Eu ma apuc de lucrat din Gheba cu colegul meu de servici, in timp ce nevasta-mea facea comentarii literare cu cafele. La un moment dat apar mai
multi…”cantareti”.Probe de sunet.Dureaza ceva.Timpul trece…Ar fi trebuit sa
inceapa.La un moment dat vine un tip si ne pune cate o bratara la mana.in
caz de iesim afara sa putem intra inapoi.Foarte utila.Vedeti mai tarziu de ce.
Se face 9 seara.Nu mai incepe? La ora la care unii se trezesc, altii dorm.Eu
fac parte din categoria a doua.Mi-era un somn.Custodia piciului se termina
la 10.La 10 fara un sfert o duc pe doamna acasa si ma intorc.Clubul se
umpluse.Probabil ca multi stiau ca neoficial incepe dupa 10 seara.
Sa stiti ca rockerii au ramas cu acelasi comportament chiar daca s-au schimbat generatiile.In jurul meu erau copii.De la masa de alaturi doua fete se
uitau la mine si la inginer, chicotind. Pana si proprietarul clubului era mai
tanar ca noi.Majoritatea participantilor fumau in draci si, evident, lucrau ca
si mine, din Gheba.
La un moment dat ma usturau ochii de la fum.A trebuit sa ies afara sa iau o gura de aer.
Dar hai ca pe la 10 si un sfert incepe….Dar nu cu trupa de pe afis!
Vad niste copii si o fata la voce.Care zice ca o cheama Raluca si ei sunt
formatia Kumba! Ce dracu o fi asta? Probabil ca in deschidere.Treaba nasoala e ca trupa asta canta mai prost ca Tase si cu mine in ’88. Fata vroia sa fie o
copie Anouk sau Guano Apes…N-am inteles de ce canta cu spatele la noi?
Oribili.Cu totii.Ala de la tobe parca era la prima lectie.Era pe vremea noastra
o trupa cu o fata la voce, Holy Moses.Insa de aia te puteai indragosti lejer.
Incepe sa ma doara capul.O fi de la exercitiile din Gheba?
Intr-un tarziu, pe la 11 fara un sfert, se termina si ragetele Ralucai. Curios
lumea se adunase buluc la scena, ramanand chiar singuri in zona. Probabil colegi de clasa….
Intra altii.Formatia Incipient.Nu am auzit de ei si probabil ca nu voi mai auzi
vreodata.Vocalul cred ca era luat din sala la o extragere din caciula.La
instrumente se presta mai legat fata de predecesori. Dar ala de la voce ma
scotea din minti.Ies afara.Mai fac rezerve de aer. Se termina Incipient.Eu cred
ca e greu la voce.Dar dupa o zi de job…nu prea mai aveam chef sa fiu
cobai.
In sfarsit ii vad pe astia de la Trooper urcand pe scena.Hai fratilor ca vreau
sa ma culc…
Trupa e veche, de prin ’95. Profesionisti.Buni cu totii. Au reusit sa ma ridice
de pe scaun. Singura chestie care nu mi-a placut a fost tricoul vocalului.Fara
maneci.Un tip gras, cu sani si cu brate de gospodina.Si nu era epilat sub
brat. In rest, fara cuvinte.Si-au facut treaba fara trageri de timp.
Sub influenta exercitiilor din Gheba am reusit sa ne manifestam si noi, eu cu
colegul meu, oarecum primitiv.Fara sa ne vada nimeni.In spate.
Baietii au cantat cam o ora si 20 de minute.Au terminat de cantat cam in
momentul cand s-a terminat si aerul din club.
Am iesit afara.Imi tiuiau urechile si aveam sinusurile infundate cu fum.
Ajung acasa pe la doua noaptea.Cand imi scot telefonul din buzunar vad ca am un mesaj.De la colega de apartament.Era de pe la 10 seara.”A inceput?”

Explore posts in the same categories: Cronici

4 comentarii pe “Trooper si altii”

  1. Dragos Says:

    se vede ca nu prea le ai mai deloc cu ce se intampla in lumea asta si in scena rockului in general din romania.. sunt basistul de la kumba si imi pare rau ca ai avut o impresie asa proasta despre noi.. dar se pare ca tu esti cam incepator intr’ale muzicii (mai ales cea live) chiar si daca ai peste 35 de ani.. asa ca lasa ,,blogatuL” despre muzica cuiva care chiar stie despre ce e vorba si.. nu o mai arde asa de ,,roacker” inrait ca se vede ca te’ai pierdut in trecut.. sanatate!


    • Dragos bassistule, nu am o impresie proasta despre voi pentru ca , spre deosebire de alti tineri de varsta voastra care freaca menta, voi va ocupati cu o chestie tare…adica muzica. In schimb va propun sa va mai antrenati si voi veni in toamna sa va vad in Stage.

  2. sope Says:

    Sope, te supara bassistul, nici o problema vin cu NELU ZAMFIRACHE si-i facem chitara guler.
    SEI GRANDE SOPE


Lasă un răspuns

