Bucuresti, 16 mai 2010 (1)

Duminica, 16 mai 2010, s-a intamplat un eveniment pe care-l asteptam ca un copil pe Mos Craciun.De cand am luat biletele, parca prin februarie, m-am gandit in permanenta…cum va fi.Si pana la urma i-am vazut.Inca nu mi-am revenit din soc!M-au rupt, m-au spart,m-au flendurit, m-au terminat! Se numesc AC DC!
Imi planific plecarea cu minutiozitate.Cui las copilul, cat timp, cand ne intoarcem…Am fost insotit de consoarta mea, dupa cum stiti la fel de headbangers ca si mine.
Plecam spre Bucuresti pe la ora 9.Iau si un prieten pe care-l trebuia sa-l plantez acasa, pe langa Casa Radio.
Ca sa-mi intru in ritm bag din prima un Whitesnake acustic.Superb.Dupa ce se termina urc putin tonul cu Rammstein, ultimul album.Colegii de drum nu prea sunt de acord.Fortez putin.Degeaba. Gasesc un Horatiu Malaele, poezii de dragoste, evident cu tenta comica.Ne distram copios. Se termina insa.Incerc un Noica, intre filosofie si intelepciune, in lectura lui Andrei Plesu.Ne crispam toti fetele.Ar fi trebuit sa avem un dictionar la noi.Nu ne putem relaxa.Mai bine Rammstein.E ca un aperitiv.Urmeaza Megadeth, End Game.Si inchid.Imi las consoarta si prietenul sa mediteze pana la Bucuresti.
Ajungem, circulatia lejera.Plantez prietenul in zona Casa Radio si ma indrept spre Titulescu sa-mi vizitez o ruda apropiata.Pe tata.A ramas oarecum pe ganduri ca la varsta mea  pot parcurge atata drum doar pentru un concert.Chiar si cu AC DC.Stie insa de boala metalica de care sufar.Nu stau mai mult de 10 minute.Pa, zic,pa, zice.Ma indrept spre Piata Muncii la frate.Nu fac mai mult de 15 minute.In mod normal sub 35 de minute nu reusesti.Ajung pe la doua si ceva.Bem o cafeluta, ciugulim ceva, mai bem ceva, eliminam ce am baut gandindu-ma sa nu ma apuce vreo pisare sau mai multe prin Piata Constitutiei.Pe la patru dupa amiaza ne pregatim.Imi scot tricoul de concert si blugii din rucsac.Ca pe drum venisem in pantaloni scurti.
Plecam.Spre varul meu care sta pe langa Parcul Carol.La o aruncatura de bat de Piata Constitutiei.Frate-miu imi zice sa mergem cu masina.Eu mai fricos ma gandesc vorbind ca parca as merge cu taxiul, ca unde las masina, cum vin inapoi…mde, gandire de provincial.Pana la urma luam un taxi, frate-miu zicandu-mi printre dinti ca o sa vad eu cum ne intoarcem…
La varul meu petrecerea incepuse.Alte rude, frati, soacre, etc.Toti se pregatesc.Toti servesc.Eu nu pot deoarece trebuie sa ma intorc acasa.Cu masina.La 5 jumate plecam.Varu-meu imi da o haina cu maneca lunga pe care o refuz demn.Raman la maneca scurta.Pana la urma s-a dovedit a fi o grava eroare.
Pana ne invartim sa gasim intrarea incepe Down.Intram in timp ce Phil presta.Ma cac pe mine cand il vad asa aproape. Phil Anselmo e fostul vocal de la Pantera.Am vazut o gasca de documentare, concerte, clipuri cu trupa Pantera.Cand am ascultat prima data  Vulgar Display of Power, prin 1992 parca,  am crezut ca nu e adevarat.Si Phil m-a rupt in doua. Nu credeam niciodata ca il voi vedea live.Bine, acum cu alta trupa, Down.Gagiul pare la fel ca acum 20 de ani.Insa piesele nu mai sunt asa cantabile ca pe primele albume Pantera.Trebuie sa fii odihnit ca sa asculti albumul.Insa live e altceva.Trupa e coioasa rau.La Golden Ring nu era aglomeratie.Incercam o mosheala timida cu gasca in care eram si eu.Ni se monteaza o bratara de hartie aurie in caz de iesim in afara Golden Ringului.
E pauza.Se achizitioneaza beri.Eu merg pe Red Bull.Si Coca Cola.Ne pisam de cateva ori.Inca era lejer.
Dau o tura prin Normal Ring.Tonete cu bauturi, toate la pahar.Se cumpara cu fise.O data stai si cumperi fise si alta data stai sa cumperi cu fise ce bauturi vrei.Din ce au.Mi se pare o porcarie cu fisele alea.In sfarsit.
Urmeaza Iris.O trupa foarte slaba.In fara de albumele 1 si 2 aparute acum cateva sute de ani, formatia asta nu a mai scos nimic notabil.Sta in picioare datorita varstei.Si numelui.In schimb Minculescu a prestat bine.Dupa problemele de sanatate pe care le-a avut nu ma asteptam sa-si revina asa repede.Personal prefer Irisul cu Nutu Olteanu Si Florin Ochescu.In spatele scenei il vad pe Phil Anselmo uitandu-se.Practic cantase in deschidere la …Iris.Nu cred ca Down merita asta.Probabil ca nici lui nu-i venea sa creada.Dar nu stiu dupa ce criteriu s-a stabilit intrarea in scena.Mda.Se aplauda…sa striga, cei patru isi dau seama ca nu prea mai e loc pe scena si pleaca.
Iar pauza.Mergem la pisare.Cele douazeci si ceva de cabine aflate in zona noastra, sunt luate cu asalt.Si de barbati si de femei.Nu reusim sa ne apropiem.Regret ca am baut ceva cafea.Ne intoarcem.
Incepe sa se umple.Mai picura putin dar nu ploua desi era innorat.Oameni de toate varstele si de toata marimile.Ca sa nu mai spun ca am auzit o multime de limbi vorbindu-se.In schimb nu erau tigani.E clar!Ciorile nu asculta rock.Mai insistam la toalete.Reusim pana la urma.Se mai relaxase treaba.Dar tot am asteptat vreo 5 minute.Uneori, in astfel de cazuri,ca de altfel si cel de fata, poate parea mult.
La 9 fix incepe…momentul care mi-a schimbat modul de gandire!

Explore posts in the same categories: Cronici

Lasă un răspuns

