Sonisphere, prima zi

E timpul sa plec la Sonisphere. Insa Bucuresti e o halta in drumul spre Sozopol. Eu de-abia asteptam sa ajung la concerte iar
restul familiei aveau ca scop Bulgaria. Astfel ca nu se grabeau prea tare sa demaram. Pana la urma reusesc sa-i urnesc si pe o
ploaie torentiala ne indreptam spre capitala. O buna bucata de drum ascultam Cartea Junglei pana se plictiseste tovarasul mai mic.
La un moment dat inchide dvd-ul si imi zice sa bag o muzica. Asta asteptam. Incep cu cele doua piese de pe viitorul album Black Label Society,
Crazy Horse si Parade of the Dead. Zakk Wilde e unul din preferatii mei. Am succes cu piesele astea…in masina. Le mai pun de vreo doua ori.
Urmeaza Stone Sour dar pe sarite pentru ca in dreapta colega mea de viata a vorbit la telefon…mai mult.
In fine, urmeaza Altar cu Atitudine din 2006. Un album coios care ne face intrarea in Bucuresti.
Frate-miu era deja pregatit. Las gasca si ne aruncam intr-un taxi. Absolut intamplator era acelasi taximetrist
care ne dusese si la AC/DC.  Concertul incepuse la trei si un sfert. Deja ma vedeam acolo. Dar se pare ca nu e chiar asa.
La si jumate am plecat si am facut vreo 45 de minute pana la Romexpo. Am ajuns cand se pregateau Paradise Lost sa intre.
Pierdusem Orphaned Land.
Ne apucam de baut beri. Ma uit in jur. Majoritatea oamenilor erau…pe felie cu ceea ce urma sa se intample. Noi ne bagam
mai in fata. Urca Paradise Lost. Nu se aude extraordinar. Ne incalzim spre sfarsit. In pauza mergem la veceuri. Aceeasi vesnica
problema romaneasca. Coada la pisari. N-am sa inteleg niciodata de ce nu pun cu cateva cabine in plus. Din fericire lumea se pisa
rapid.
Urmeaza Volbeat. Ascultasem ceva cu ei dar nu ma dadusera pe spate. Ei bine in concert m-au dat. Un show super. Au cantat
cu o verva deosebita. Un stil fusion de heavy cu rock si roll. Incepe ploaia. Asta parca intarata multimea. Se initiaza un pogo colectiv.
Nici nu termina bine danezii ca deja intra o armata de omuleti pe scena care aduc 16 boxe in plus fata de ce era. Urmeaza
Manowar. Recunosc ca nu am fost niciodata un fan al lor insa am ascultat de fiecare data orice album scos de ei. Ca sa vad mai bine ma
urc pe o chestie de cauciuc cu rol de frana pentru masini. Din dotarea Romexpo. Eram cu un cap mai sus decat ceilalti. Odata cu primele
acorduri aproape am simtit ca imi zboara sapca de pe cap. Toba mare si bassul erau distrugatoare. Mi-a fluturat cordul tot concertul.
Trupa pare neschimbata de la inceputuri. Acelasi stil, aceeasi tinuta. La un moment dat bassistul a tinut un speech intr-o romana
stricata, probabil ii soptea cineva in casca. Ceva legat de istorie, ca noi, romanii, aici am stat, neclintiti, n-am plecat,
in fata vitregiilor vremurilor, chestii din astea. Am ramas surprins cati oameni stiau versurile pieselor.
Se termina Manowar si ma indrept spre cabine. Cozi supersonice. Iar imi amintesc in ce tara traiesc si ii injur in gand pe
chioru, piticu, blonda, desi ei mai mult ca sigur habar n-aveau ce se intampla aici.
Pe la noua intra Accept. Mi-au placut mai mult ca Manowar. Poate si datorita faptului ca am ascultat albumele cu o ceva mai
mare atentie. Din punctul meu de vedere trupa e alcatuita din doua jumatati. Una e Wolf, chitaristul si cealalta e restul. Un heavy
metal misto iar piesele de pe albumul ce trebuie sa apara sunt super. Dupa o ora jumate inca nu obosisera insa noi a trebuit sa
plecam sa mai prindem un taxi.
Ajungem chiar rapid. Familia nu dormea. Ne-au pus la masa. Eu si frate-miu am inceput sa comentam ce vazusem si ascultasem.
Numai ca in scurt timp ne-am dat seama ca tipam unul la altul. Capacitatea auditiva fusese serios perturbata.
M-am intins dar nu puteam dormi. Cordul inca mi se zbatea in ritmul de la Manowar.
Explore posts in the same categories: Cronici

2 comentarii pe “Sonisphere, prima zi”

  1. bogdan Says:

    eeeefectiv continuarea cand o scrii?


Lasă un răspuns

