In vacanta!

Dupa noaptea in care nu am putut sa dorm, probabil din cauza oboselii acumulate dupa cele trei zile de Sonisphere, plecam spre Bulgaria. La cinci dimineata sase adulti si patru copii imbarcati in trei masini se indreptau victoriosi spre…Giurgiu. La vama nu era mai nimeni, doar tiruri. Platim taxa de pod si demaram spre Sozopol.
Traseul a fost Ruse-Sumen-Karnobat-Ajtos-Burgas-Sozopol. Drumul oarecum in regula. Ne-a rupt in doua o bucata de vreo 20 km intre Sumen si Karnobat. Cratere tip Vezuviu pe toata latimea soselei. Groaznic! In afara de faptul ca ne-am flendurit masinile, ne-am zdruncinat si organele interne. La un moment dat am luat o groapa de era sa-mi iasa capul prin cupola. Pana la urma am trecut de zona infestata si i-am dat tare.
Ca si anul trecut cand am fost pe acelasi traseu pana la Primorsko, la 25 de kilometri mai jos de Sozopol, nu am intalnit picior de militian bulgar, ba chiar am ajuns si la viteze de 150 km/h. Treaba buna e ca soselele trec pe langa orase astfel ca mergi intins. De la Burgas intri pe o bucatica de autostrada. Una peste alta ajungem cu destule opriri pentru pisari, schimbat scutec, ratacit drum etc.
Hotelul Blue Orange este situat la 2 kilometri de Sozopol. Ne cazam, eu si inca o familie in camere simple, ceilalti intr-un apartament. Conditiile bune, mai putin mirosul de mucegai din mocheta. Era zona de langa baie. Se pare ca apa de la dus se infiltra prin perete. Totusi mocheta nu era uda. In afara de asta camera era la parter cu orientare spre curtea interioara, astfel ca soarele nu ajungea niciodata nici macar in balcon. Spre seara am observat ca patul tovarasului mai mic era un pliant care lua o forma de covata cand te intindeai in el. Cu toate ca avea loc in patul nostru gagiul ne-a refuzat demn ramanand sa doarma la locul lui. Anul trecut, la Primorsko, era un superfotoliu care se intindea de puteam dormi si eu in el. Mda…
Am lasat bagajele si m-am repezit la bar. Impreuna cu partea masculina a celorlalte doua familii. In pretul platit aveam bauturile bulgaresti. Eu m-am axat pe whisky si bere, ceilalti mai servind cate un coniac sau ceva verde cu gust de menta. Restul erau contra cost .
La haleala am stat cel mai bine. Luand ca punct de reper personal locatia de anul trecut, pot spune ca bucataria de aici a fost supersonica. Nu pot descrie fiecare fel de mancare insa au fost de toate pentru toti. De la pui, porc, vita, legume, salate…deserturi…ce sa va mai zic. M-am intors cu cateva kilograme in plus.
Piscina era aglomerata in permanenta astfel ca ne-am axat pe plaja cu mici exceptii. Sezlongurile de pe plaja erau gratis. La piscina am stat de doua ori, cred. Una din familiile cu care venisem aveau in dotare o fetita de un an jumate. Intr-o zi cand fata se scalda cu taica-su, au sarit in bazin cativa copii de nationalitate germana de vreo 12-13 ani. Fetita incepe sa urle si prietenul meu le spune in engleza sa faca valuri mai putine. Baietii se fac ca nu inteleg, romanul meu le mai spune odata finalizand cu -Ati inteles? de data asta in germana. De pe margine se aude un -Nein! al unui tata, probabil, al alora de ne deranjau. Omul meu se zburleste si ii spune, acum in engleza, ca in tara la tine probabil te-ai purta altfel. Neamtul nu zice nimic dar in 5 minute se uscheste lasand sezlongul liber.
Si fiindca tot veni vorba de nationalitati, in afara de noi mai erau inca doua familii de romani, restul fiind nemti, majoritatea, dar si bulgari, rusi, spanioli si polonezi. Nu stiu de ce categorie sociala erau nemtii dar le-am mai urmarit comportamentul si am vazut cum isi puneau o tona de mancare in farfurie si jumatate o lasau acolo, cum veneau in slipi la masa, cum se bagau in fata la bar sau lasau mizerie pe plaja…Se pare ca au preluat obiceiurile proaste din Est. Vorba prietenului meu, in tara la ei nu fac asa ceva. Probabil venisera cu bilete prin sindicat. Anul trecut am avut polonezi care parca venisera din ghetou. Niste taranoi nesimtiti care urcau cu mancare in camera, cu slipii uzi in lift, vorbeau tare,  lasau mizerie peste tot…
Scopul nostru mergand la Sozopol si la Primorsko a fost sa scapam de turistul roman. Dar se pare ca am scapat de dracu si am dat peste tat-su.
Orasul Sozopol e micut, cochet, cu strazi pavate pline de tarabe cu suveniruri. Am fost de vreo doua ori. Nu prea am cumparat mare lucru. Ce dracu sa faci cu suveniruri din Bulgaria?
Am facut si o vizita in Burgas, un fel de Constanta cu litere chirilice.
Una peste alta a fost un concediu axat pe odihna ca mare lucru nu aveai ce face decat sa stai la soare sa bei si sa mananci.
Dupa o saptamana a trebuit sa ne intoarcem la casele noastre, de data asta pe la Varna. Oarecum mai greu pentru ca pe doua benzi, un drum sinuos, plin de curbe, mai prindeai si cate un camion in fata… De la Varna intri pe autostrada pana la Sumen. O bucata de autostrada era plina de gropi. Am luat cu roata din dreapta una de mi s-au imprastiat rinichii prin masina. La vama aglomeratie la taxa de pod. Si normal ca unde e coada trebuie sa fie un tigan care sa se bage in fata. Un membru al natiunilor conlocuitoare, traficant de masini bulgaresti, nu a mai avut rabdare ca reprezentantii celorlalte popoare care stateau la rand.
Am ajuns la Giurgiu, am bagat un shot si drum intins pana acasa.
Categoric ca litoralul bulgaresc e net superior celui romanesc. Dar dupa doi ani la rand de drumuri bulgaresti cred ca la anul incerc ceva mai spre vest. Sau poate mult mai la sud.

Explore posts in the same categories: Drumuri

3 comentarii pe “In vacanta!”

  1. calin Says:

    Ja man!Ai 90 % dreptate in tot ce ai afirmat.Die Deutsche Nation care se plimba in Bulgaria vara la niste preturi infirme adusi de Neckerman si Tui Reisenferien sunt de fapt clasa muncitoare a Germaniei ,adica omul de rand de care este si pe la noi.In Deutschland daca faceau galagie sau deranjau aparea din senin Polizei *de fapt erau turnati urgent de cineva,si nu mai comentau nimic.
    Poate la anul ne indreptam si noi spre Turkey,Die beste Nation in ultra allinclusive.

  2. calin Says:

    In Duni,erau mai educati,ca nu/si permiteau sa vina la 5 stele la Marina Royal Beach si sa se faca de rahat.
    Mit feundliche grussen!
    Herr Doktor Hai five

  3. bogdan Says:

    sau, altfel spus, „bautura si femei, DJ Bobo, tot ce vrei” 🙂


Lasă un răspuns

