Gale Rock?

Intr-o buna zi vad prin oras un afis A4 care zicea ceva de Galele Rock 2010. Locatia: Club CFR. M-a incantat ideea mai ales ca in Bacau nu a mai fost o gala rock de prin 1994, cand am cantat si eu, asta fiind alta poveste. Imi planific ca in data de, sambata, 24 iulie 2010, orele 18 cat erau pe afis, sa vizionez ceva rock, ceea ce de altfel imi si doream.
In ziua respectiva am cam fost la birou pana pe la 12 apoi la o intalnire cu fosti colegi de liceu, de data asta cu tot cu puradei, intr-o zona cu copaci si umbra. Temperatura  de afara depasea 30 de grade. Am servit bere fara alcool pentru ca eram cu masina. Pe la ora 4 dupa amiaza doamna mea imi zice ca trebuie sa mergem la ziua unei prietene. Au! Asta n-o stiam. Incerc o oarecare negociere, nereusita de altfel, de a amana pe altadata evenimentul.
Acasa incerc sa-mi intru in ritm executand o auditie Pro Pain – Absolute Power din 2010, un album excelent, in forta, cu unele piese pe care aproape le poti fredona sub dus.
La 6 P.M. ne prezentam la doamna acasa unde ii coclesc destul de rapid pe doi participanti la party, vesnicii mei prieteni care au vizionat si Comandorul Hoisan. Ne-am propus ca pe la 7, dupa ce ciugulim cate ceva si lucram din cateva culegeri, sa o intindem, oarecum palmat, catre clubul CFR.
N-am putut sa ne palmam astfel ca ne-am atras cateva mustrari din partea feminina. Pana la urma plecam. La si douazeci ajungem la locatie unde vreo 100 de rockeri stateau pe afara cu berile in mana. Treaba inca nu incepuse! Ma intalnesc cu cativa cunoscuti pe care nu-i vazusem de cel putin 10 ani.
Fac o aroganta si intru in clubul CFR. Mai fusesem de doua ori acolo, o data in 1987 cand cautam un loc unde sa cantam si noi cu o trupa, si a doua oara prin 94-95 la un show cu cateva trupe locale. La vremurile alea sala era buna de cantari. Acum, insa, arata naspa rau. Parca era o constructie cubaneza unde totul era coscovit si afumat, perdelele albe erau negre, ferestre batute in cuie cu scanduri, poarta de la intrare era blocata de pamant si se deschidea numai jumatate,iar intrarea la buda era pe langa scena. In alta ordine de idei ar fi putut fi o sala tip Vietnam perfecta pentru lupte de cocosi. In fine…
Ne intoarcem la party cu coada intre picioare, fiind luati la misto de doamne. Mai servim cate ceva, mai lucram din Gheba si pe la 9 fara un sfert disparem iar cu destinatia club CFR.
Cand ajungem tocmai canta trupa Bruma reunita dupa ceva vreme. Il recunosc pe Bogdan, chitaristul, cu care am realizat si un interviu. Dar surpriza a fost vocalul, pe care habar n-am cum il cheama, care m-a rupt. Nu prea am mai auzit o voce asa buna prin provincie.Baietii canta un heavy metal destul de curat dar sunetul destul de prost le-a adus un deserviciu.
In pauza am avut timp sa observ ca in afara de noi trei si inca vreo doi rataciti, restul participantilor erau sub 30 de ani. Lumea s-a bulucit afara pentru ca inauntru era deja sauna.
Au urmat Deliver The God din Brasov. O trupa foarte buna dar o evolutie umbrita de calitatea sunetului. Lumea s-a manifestat prompt cu o mosheala continua.
Iar pauza. Lumea iese afara. Ceva mai racoare, dar nu prea multa. In schimb escadrile de tantari au inceput atacul. Greu de rezistat. Eu fiind in pantaloni scurti si sandale am iesit foarte sifonat. De la tantari intram in sauna.
Code Red din Brasov m-au marcat in mod placut. Cat am putut sa inteleg pentru ca nu se auzea extraordinar. Insa am reusit sa-mi dau seama ca oamenii chiar canta marfa. Numai ca multi au preferat sa-i asculte de afara din cauza caldurii excesive din sala.
Din discutiile avute cu Ben, unul din organizatori, mai urmau cateva trupe, Era Decay, 8&15, True Minds, Open Fire si altele. Numai ca oboseala, tantarii si caldura  au facut sa ma retrag spre casa, desi, poate as fi vrut sa vad mai multe formatii.
Desi s-a desfasurat sub numele de Gale Rock, concertele sunt departe de ceea ce era odata Gala Rock din Bacau. Totusi, bravos Ben si Radu, care macar au incercat sa faca ceva.

Deliver The God

Code red

Explore posts in the same categories: Cronici

10 comentarii pe “Gale Rock?”

  1. bogdan Says:

    ca fost baterist (de succes) intr o trupa rock ce a evoluat la Cantarea Romaniei pot spune ca Galele Rock din 1990-1994 au fost ratate de catre mine deoarece nu am ajuns la timp la Teatrul de Vara. asa ca daca stiam de astea de la clubul CFR sigur ma revansam. ramane pe la anul, daca n am turneu la volei.

  2. coparticipant 1 Says:

    bine ca nu esti pasionat de manele, vorba lu’ coparticipant 2

  3. Fratelli Says:

    Cam subtire postarea…Te-ai dus la o gala rock sa vezi trei trupe si nici alea toate?

  4. brushvox Says:

    e bine că sunt oameni care mai încearcă marea cu sarea…


    • Nu incerc sa gasesc motive dar fiecare are si zile mai bune si zile mai putin bune, iar cand esti angajat pe mai multe planuri sunt momente cand nu reusesti sa fii in asentimentul tuturor. Incercam in continuare! Multumesc pentru sustinere!

  5. buha_master Says:

    daca mai mergi la (H)Gale invita si fotografu cu tine :))


Lasă un răspuns

