Serbarile Timisoreana, varianta prescurtata

Vinerea trecuta am fost la Serbarile Timisoreana. Nu m-am dus cu scopul sa beau bere  cu numele mai sus amintit ci, ca un amator de rock ce exist, sa-i vad pe  Zob si Cargo.
Caldura excesiva m-a determinat, pana la urma, sa ciupesc cateva pahare dintr-un lichid apos care totusi tinea de sete. Ma gandesc ca toate reclamele la bere sunt bazate pe formularea „…o bere buna”, asta indiferent de marca. Pana la urma majoritatea berilor romanesti contin apa mai mult decat normal si noi romanii ne-am obisnuit asa. Explicabil, pentru ca numai noi suntem amatori de sprit, prin afara bandu-se preponderent sec.
Pana a incepe cantarile ne-am ocupat cu discutii, evident bere si curse dupa copii, care se pierdeau periodic prin multime.La un moment dat, ma enervez si iau copiii la plimbare prin adunatura. Atunci mi-am dat seama ca „Serbarile” erau mai mult un balci, un iarmaroc. Masinute care se ciocnesc, trenulete, ciocane care te dadeau cu capul in jos, saci de box unde-ti masori puterea,tombola de 5 lei unde castigi o sticla de vin de 3 lei,in fine, o multime de porcarii. Alaturi de mici, carnati, kurtos, fripturi, vata de zahar s.a.m.d.
Tot decorul de mai sus era insotit de muzica tip manele si pop romanesc iar o mare parte din  populatia participanta la manifestare se prezenta ca fiind de culoare, mai pe scurt tigani. Nu i-am numarat insa erau destui.
Cand au iesit Zob pe scena s-a intamplat un fenomen de triere a spectatorilor in sensul ca populatia de factura rock, 100% albi, s-a indreptat spre locul din fata scenei. Evident si eu cu vesnicii mei prieteni si piticii de 5 ani. Nu i-am mai vazut pe Zob de jde mii de ani asa ca ne-am distrat copios. Un punk vesel si adaptat vremurilor noastre ce a iscat cateva moshpituri ce-i drept cam anemice avand in vedere ca eram de toti cateva zeci. Cei patru ne-au oferit un show simpatic bazat pe o muzica simpla si refrene cantabile.
Dupa ce am transpirat bine am mai bagat ceva bere si ne-am intors spre scena unde urmeaza Cargo. O trupa de regiune superioara as putea spune. Numai ca piticii au adormit in brate si dupa cateva piese a trebuit sa plecam spre casa. Banatenii formeaza o trupa solida cu miliarde de cantari si aparitii in spate asa ca fiecare concert al lor e un spectacol garantat. Unele piese au in jur de 20 de ani. De exemplu Batacanda. Bine textul e putin depasit. Tiganii nu mai danseaza demult Batacanda.
Manifestarea rockerilor a fost luata in deradere de grupurile de manelisti care treceau pe langa scena. Incercau sa se bage in seama dar au sfarsit in ridicol. Nu le-a dat nimeni atentie si au plecat.
N-am sa inteleg niciodata asocierea de balci cu spectacol rock, e clar ca nu se potriveste una cu cealalta. Asa ca a doua zi, sambata, cand erau programati Zero si Holograf, am decis sa boicotam iarmarocul. Drept urmare am mers la un restaurant unde am ciugulit cate ceva si am baut…bere. Nu mai conteaza marca, dar la fel de apoasa.

Explore posts in the same categories: Cronici

4 comentarii pe “Serbarile Timisoreana, varianta prescurtata”

  1. Alina Says:

    Toate festivalurile astea sunt niste tiganeli.

  2. cocos Says:

    Pai ati facut moshpit pe Zob? Nu mai e nici moshpitul ce era pe vremea mea…


Lasă un răspuns

