Weekend at Toni’s part 1

Pe etaj cu mine, fata in fata cu usa apartamentului sta o baba. Mai bine zis statea…Pentru ca pe la inceputul lui decembrie a trecut in lumea celor drepti. A gasit-o dupa trei zile alt vecin. Cazuta in casa. Atac cerebral. Ce-i drept mi separuse mirosea a hoit prin zona dar cativa vecini, chiar si consoarta mea, mi-au zis ca o vazusera destul de recent, chiar cu o zi inainte misunand pe casa scarii. Poate fantoma…

Intamplarea asta ma duce cu gandul in urma cu sapte ani.
Intr-o noapte de februarie 2004, pe la doua noaptea, suna cineva la usa. Pe la ora aia nu faceam altceva decat dormeam. „Cine dracu o fi la ora asta?”. Ma uit pe vizor: era baba. Actuala defuncta.
„Veniti va rog repede ca a cazut Paul in casa si nu pot sa-l ridic!”. Banuiam ca Paul o fi mosul desi nu auzisem pe nimeni sa-i spuna asa. Pana acum. Il stiam toti de nea Toni.
Fiind in boxeri (vezi postul precedent) ma duc rapid sa-mi trag un pantalon pe mine dar baba ma trage rapid si iata-ma in dormitorul vecinilor imbracat destul de sumar. Nea Toni era intins pe jos. Il ridic cu greu. Estimez ca avea vreo 120 de kilo. La prima vedere omul nu putea sa respire. Fac manevre destule sa-l stabilizez pe un colt de pat dar omul, cert, nu se simtea prea bine. Intre timp ii zic babei sa sune rapid la salvare. Nu stia numarul. Alerg rapid la colega mea de apartament si ii spun sa sune. Intre timp il trezesc si pe Goblen, vecinul de la parter, un nene care in timpul liber face goblenuri. Era in maiou si pantaloni de pijama tip spital. Ii explic in doua vorbe ce s-a intamplat. Pana se imbraca el fug repede la nea Toni. Probleme grave de respiratie. Ce naiba sa fac? Respiratie  gura la gura? Sa-i spun bancuri? Profit de aparitia babei pentru a disparea pentru putin timp, nu de alta dar trebuia sa-mi trag macar un pantalon de trening. Intre timp apare salvarea. Am auzit-o din casa. Am zbughit-o afara sa nu orbecaie prin zona. Ii aduc sus. O tipa si un baiat. Il examineaza rapid si tipa la mine sa-l chem pe altul care ramasese la ambulanta sa vina cu targa. Eram in tricou cu maneca scurta. Deja mai fusesem odata afara. In fine…Ma intorc cu un gras si cu o targa.
Intre timp mai apare o baba, o ruda de-a lui nea Toni. Cu targa in casa se putea intra. Pe o parte. Dar de iesit cu tot cu nea Toni pe ea era imposibil. L-am scos tot pe o parte. A fost film de comedie…Cum sa tii pe targa, pe o parte, un nene de 120 de kile? Pe deasupra sa mai iesi si din casa.
Pe scari omul incepuse sa traga de balustrada. Iesim cu greu din bloc. In salvare se urca si ultima baba venita. Ruda.

Eu cu Goblen ne uitam dupa masina care pleaca.

Se facuse deja trei. Ma bag la dus. Eram transpirat fleasca. Ma introduc in asternut. Ultimul meu comentariu a fost ca poate moare nea Toni. Doamna mea imi zice ca nu are cum. Mda…
Adorm.

Nu stiu cat am dormit. 20 de minute, probabil. Ca intr-un vis suna cineva la usa. „Cine naiba o fi iar?”. Deschid usa. Baba. „Aoleu, e gata Paul!” zice baba. In buimaceala mea ma gandeam ca o fi gata de operatie, gata de venit acasa, gata de petrecere…”Cum…adica?” intreb eu tamp. „A murit! E gata!”. Sincer sa va spun baba nu plangea ci mai mult se tanguia.
„Ei, Dumnezeu sa-l ierte!” zic. Incerc o retragere. Dar baba ma trage de mana. „Mergeti sa-l aduceti!”.
Hai ca am pus-o!
„Ce dracu, ba, nea Toni, trebuia sa zici de la inceput ce ai de gand! Nu de alta dar mai dormeam putin!”
Apare si Goblen. Incearca sa ma convinga sa mergem la spital. Pana la urma nu am incotro.
O luam pe jos pentru ca masina lui nea Goblen nu functiona, nu stiu ce problema de bujii, zicea el.

Dar deja intram in partea a doua…

Explore posts in the same categories: Personalitati

Etichete: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

2 comentarii pe “Weekend at Toni’s part 1”

  1. Gica Says:

    Un taciune si-un carbune, taci baiete, nu mai spune!!!


Lasă un răspuns

